Mootoriõli vahetus

Anname Teile mõned olulised juhtnöörid, et saaksite soovi korral ise vahetada oma sõidukis mootoriõli. Järgides meie nõuandeid, õnnestub õlivahetus kindlasti. 

Miks on vaja mootoriõli vahetada? 

Kuna mootoriõlis toimuvad kasutuse käigus muutused, peab seda regulaarsete intervallide järel vahetama. Vahetusvälbad annab ette sõidukitootja. Pelgalt õli juurde lisamisega pole võimalik õli funktsionaalsust säilitada. Õlisse satub pidevalt mustuseosakesi, mida manused hoiavad heljumis. Kui kõik manused on seotud, setib mustus mootorisse ja põhjustab kulumist. Pealegi vananeb õli nagunii ka hapniku ja vee mõjul, kaotades ajapikku vajaliku toime.

Kui õli on minetanud oma määrimisvõime, ei tekita ta enam mootoris eraldavat kihti hõõrdepaari (kolvi ja silindri) vahele. Liikuvad osad kiiluvad kinni ja mootor jookseb kokku.

Millal vahetada mootoriõli?

Selle kohta, kui tihti tuleb õli vahetada, pole üldkehtivat reeglit. Järgige vastavaid sõidukitootja ettekirjutusi. Sõiduautodes varieerub õlivahetusvälp olenevalt automargist ja väljalaskeaastast 15 000 kilomeetrist kuni 30 000 kilomeetrini. Samuti on levinud õlivahetus kindla ajavahemiku järel, nagu kord aastas või iga kahe aasta tagant.

Kui Teil on dünaamiliste õlivahetusvälpadega auto, arvutab vahetusvälbad välja pardaarvuti. Seejuures mõõdab ja hindab arvuti pidevalt õlitaset, läbisõitu, kütusekulu, pöörete arvu jne. Õlivahetusvälbad ulatuvad siis tavaliselt 30 000 ja rohkema kilomeetrini. Selleks et arvutused oleksid õiged, peab kindlasti kasutama alati ettenähtud Longlife õli.

Kuidas vahetada mootoris õli?

Enne vanaõli väljalaskmist peaksite välja uurima, millist mootoriõli võib Teie sõidukis kasutada. Selle info leiate eelmise õlivahetuse kleepsult mootorruumis või sõiduki manualist. 

Seejärel võitegi õlivahetusega alustada. Toimige all oleva juhendi järgi:

  • Sõitke mootor soojaks. Õli muutub siis vedelamaks, mustus keerutatakse üles ja tuleb koos õliga paremini välja.
  • Alarõhu vältimiseks avage mootoriruumis õlikork.
  • Asetage karteri alla purunemiskindel anum vanaõli kokku kogumiseks ja keskkonna reostamise vältimiseks.
  • Laske õlil karterist välja voolata. Kasutage võimalusel tõstukit, et pääseda põhjale paremini ligi. Õli väljalaskeava polt asub karteri kõige madalamas kohas. Õli hakkab juba poldi kergel lahti keeramisel välja voolama.
  • Eemaldage filtrivõtmega õlifilter ja selle kummitihend.
  • Pange peale uus kummitihend ja keerake seejärel uus filter kinni.
  • Sulgege õlivann poldiga ja uue tihendiga. Veenduge, et polt on kõvasti kinni.
  • Kallake uus õli mootoriplokki. Lugege sõiduki manuaalist järele, kui palju õli tuleb mootorisse valada.
  • Keerake õlikork kinni ja laske mootoril veidi aega töötada. Lõpetuseks kontrollige õlivardaga mootoriõli taset. Vajadusel peaksite õli juurde valama või välja laskma. Ärge mingil juhul sõitke liiga madala või liiga kõrge õlitasemega pikki vahemaid. Nii võib mootor saada kahjustada.
  • Kui olete õlivahetusega edukalt hakkama saanud, toimetage vanaõli ohtlike jäätmete kogumispunkti.
Mootorrattal või sõiduautol saab ka ise õli ära vahetada 

Meie nõuanne õlivahetuseks

Kui tahate enne õlivahetust mootori korralikult läbi loputada ja kogu mustuse eemaldada, soovitame ette võtta mootori pesu. ADDINOL pakub selleks loputusõli Flushing Oil Super. Toote korrektsel kasutamisel voolab vanaõli paremini välja ja mootorisse jääb vähem jääke.