Hüdroõli päästis Peterburi metroo ehituse katastroofist

Peterburi metroo on ainulaadne taristu, millele ei leidu maailmas sarnast, kuna see on rajatud geoloogiliste tingimuste tõttu tavalisest sügavamale. 1955. aastast töötaval metrool on kokku 5 liini kogupikkusega 112,5 km ja 67 jaama. 2011. aastal avati pidulikult Venemaa kõige sügavamal asuv metroojaam Admiralteiskaja, mille ehitajaks oli ettevõtte Upravlenie mehanizatsii filiaal OAO Metrostroi. ADDINOLi ametlik esindaja Venemaal OOO Petradin on pikaajaline OAO Metrostroi koostööpartner.

3Selline näeb välja Herrenknechti läbinduskilp Avrora täissuuruses

Mulla omadused ja maa-aluste veeteede arvukus muudab tunnelite ja jaamade ehitamise Peterburis äärmiselt keeruliseks. Mõned jaamavahed Peterburi metroos asuvad üle 100 meetri sügavusel. Just seetõttu valiski OAO Metrostroi töö teostamiseks parima ja oma klassi suurima läbinduskilbi Avrora. Viimase töötasid ühiselt välja Saksa ettevõte Herrenknecht ja vene spetsialistid. See hiiglaslik läbinduskilp täidab kahte ülesannet korraga: kaevab tunnelit ja vooderdab seda samal ajal raudbetoonist rõngastega. Ainult sellise tehnoloogia kasutamine tagab metroo ehitajate turvalisuse, minimeerides krundi varisemisohtu.

4Läbinduskilp Avrora töötamas Peterburi metroos

Kuigi ehitusettevõte kasutas Avrora hooldamiseks konkurendi määrdeaineid, oli just ADDINOLi Venemaa esindus OOO Petradin see, kes päästis tunneli suurest õnnetusest. Admiralteiskaja metroojaama kaldsissepääsu ehitamistööde käigus rebenesid tugeva hüdraulilise löögi tõttu hüdrovoolikud, mille tagajärjel läbinduskilp seiskus.

2

„Osa tunnelist, mis ei olnud veel raudbetoonist rõngastega vooderdatud, võis igal hetkel kokku variseda. Kiiremas korras oli vaja nii voolikud kui ka õli välja vahetada,“ rääkis OOO Petradini tegevjuht Aleksei Jurjev. Otsustaval hetkel pöörduti keset ööd ADDINOLi edasimüüja OOO Petradini poole.
Õlikogus, mis tuli kiiresti tarnida, oli väga suur, et tagada hiigelmasina hüdrosüsteemi stabiilne töö. Metrostroi spetsialistide ja ADDINOLi meeskonna professionaalse koostöö ning kiire reageerimise tulemusel täideti juba paari tunni pärast Avrora hüdrosüsteem ADDINOLi kõrgekvaliteedilise ja väikse temperatuurisõltuvusega hüdroõliga. „Tunnel oli tänu ADDINOLi meeskonna operatiivsusele päästetud ja töö sai jätkuda,“ lausus Jurjev.

Selle peale otsustas Peterburi Metrostroi edaspidi kasutada oma masinates ainult ADDINOLi määrdeaineid.

„Erilist tähelepanu väärib ADDINOLi määrdeainete kõrge kvaliteet. Nad on edukalt läbi teinud tõsise tuleproovi firma Herrenknecht AG läbinduskilbis, millele Venemaal ei leidu teist sarnast,“ tunnustas UM filiaali OAO Metrostroi juhataja Valeri Kuznetsov. Ta kiidab Venemaa ADDINOLi meeskonna ausust ja professionaalsust. „See on muljet avaldav, kuidas te pakute lahendusi, mis aitavad tõsta klientide tegevuse tulemuslikkust,“ sõnas Kuznetsov.

Peterburi metroo ehitamisel, mis on kantud Guinnessi rekordite raamatusse kui maailma sügavaim metroo, osales seega ka ADDINOL oma kõrgekvaliteediliste määrdeainetega.