auto24 Rally Estonia Historic toob Eestisse esmakordselt B-rühma Lancia 037

Tänavune auto24 Rally Estonia toob rallisõpradele koju kätte FIA Historic autode Euroopa meistrivõistluste etapi. See on ühtlasi ka esimene kord kui autoralli Euroopa meistrivõistluste etapp Eestis sõidetakse. Tulekul on kuulsaid nimesid nii sõitjate kui autode poolelt ja osa maailma ralliajaloost rullitakse lahti 20.-21. juulil Otepää ümbruses.

Hetkeseisu autoralli maailmas arvesse võttes on Historic autode stardinimekirja vaadates kõige nimekam mees Jari-Matti Latvala, kes WRC sarjas Fordi tehasemeeskonnas sõidab. Oma karjääri tagaveolise Ford Escort’iga alustanud Latvala on oma kiindumust Historic autodesse varemgi näidanud, kahel korral on ta Ford Escort’iga võitnud Lahti Historic Rally. Ka Otepääl tuleb ta starti kaheliitrise, 287 hobujõudu arendava mootoriga varustatud Ford Escort RS BDA’ga.

Lancia037

Foto: Margus Kiiver

Palju kõneainet on rallifännide hulgas pakkunud juba enne rallit legendaarne B-rühma ralliauto, tagaveoline Lancia 037. Selle keskmootoriga võistlusmasina toob Eestisse mitmekordne Historic autode Euroopa meister Valter Jensen Norrast, kes hetkel Category 4 arvestuses teisel kohal on. Juba ainuüksi selle auto Eestis nägemise nimel on paljud rallifännid nõus paljuks, nüüd siis on selleks võimalus. Huvitavamatest masinatest auto24 Rally Estonia Historic stardis võiks veel välja tuua Austin Healey Sprite, Porsche 911, Renault 5 Alpine, erinevad Mercedesed, Volvod, BMW’d ja Lancia Fulvia HF. Eelmise aasta Euroopa meistritest on Otepääl stardis Miroslav Janota Tšehhist (Opel Cadett C GT/E) ja Enrico Brazzoli Itaaliast (Porsche 911 RS).

Tänavu erinevates kategooriates meistritiitlit jahtivad mehed, kes oma klasside eesotsas, on enamuses ka Otepääl kohal, mis toob meile koju kätte Euroopa Historic autode meistrisarja koorekihi. Category 1 liider Antonio Parisi Itaaliast (Fiat 2300 S Coupe), Category 2 liider Mats Myrsell Rootsist (Porsche 911), sama kategooria teine mees, Carlos Sainzi vend Antonio Sainz (Ford Escort MK1) ja eelpool mainitud Mirosla Janota, kes hoiab hetkel kolmandat kohta. Samas kategoorias stardib ka teine eelmise aasta Euroopa meister Enrico Brazzoli, kes sarjas viiendal kohal ning sama kategooria startija on ka meie oma au ja uhkus Villu Mättik (Lada 2101), kes sarjas kaheksandal kohal.

Historic autod tulevad Tehvadi staadionil asuvale stardipoodiumile reedel, 20. juulil kell 14.00, startides enne modernseid autosid. Laupäeval alustavad nad samuti võistlejaterivi eesotsas ja esimesel katsel on esimene Historic auto kell 8.58. Historic autod piirduvad 10 kiiruskatsega ja viimasele katsele läheb esimene auto kell 12.10 ning finišipoodiumil saab Historic võitjaid tervitada kell 18.00.