Automaatkäigukasti õlitaseme kontrollimine igal automargil erinev

n_2475_1274278476

Kui auto mootoriõli kontrollimine ja vahetus ei ole nii keeruline ja on enamusele tuttav teema, siis automaatkäigukastõlidest ja selle vahetusest teavad vähesed, kuna tegemist on üsna spetsiifilise teemaga, kus üldistusi teha pea võimatu.

Järgnevalt vastab Addinoli müügijuht Kaido Kööp mõnedele levinumatele küsimustele automaatkäigukastiõlide (lühendatult ATF ehk Automatic Transmission Fluid) ja selle vahetuse kohta.


Kui tihti kontrollida automaatkäigukastiõli?

Automaatkäigukastiõli ei tule kontrollida nii tihti kui mootoriõli, aga toiming on spetsiifiline ja vastavalt auto margile. Soovitatav on lasta teha seda mõnes pädevas töökojas, kellel on vastavad teadmised ja tööriistad.

Kuidas automaatkäigukastiõli kontrollida?
On olemas mitmeid erinevaid mooduseid vastavalt auto margile. Kõigil autodel pole isegi õlivarrast ning nendel autodel käigukastiõli ise kontrollida põhimõtteliselt ei saagi. Varda olemasolul tasub õlinivood vahest kontrollida ja vajadusel õli juurde lisada. Vahetusvälbad on ära toodud automanuaalis, osade automarkide puhul on tootja isegi ette kirjutanud, et käigukast on hooldusvaba (õli eluaegne), kuid siiski soovitan ka sellisel juhul ca 250 000 km juures teha võimalusel kastihooldus koos õli ja filtri vahetusega. Kui juhtub, et ei leia kuskilt vahetusvälba andmeid, siis ohunäitajateks on õli tumedaks muutumine ja kõrbehais.

Mis juhtub, kui ei kontrolli automaatkäigukastiõli?
Võivad esineda sellised tunnused, et käigud ei vahetu nii sujuvalt ja tõrguvad. Osadel automarkidel on armatuuris käigukastiprobleemile vihjav märgutuli, võib ka nii juhtuda, et ühel hetkel automaatkäigukast lihtsalt lakkab töötamast ja puksiir viib auto remonti.

Kas automaatkäigukastiõli on poes müügil või seda vahetatakse ainult hoolduses?
Automaatkäigukastiõli on müügil, seda kasutatakse ka roolivõimendites ja mujal hüdraulika süsteemides. Õlivahetust soovitan teha pädevas töökojas või inimesel, kes seda kindlasti oskab teha, kuna näiteks osadel automarkidel tuleb selleks koguni automaatkäigukast autolt maha võtta ja lahti lammutada, et saaks ka filter vahetatud.

Kuidas valida oma autole just see õige õli ja filter?
Automaatkäigukastiõliga koos tasub vahetada ka filter (kui see on vastaval automargil ette nähtud). Automanuaalis on info selle kohta olemas, millist õli osta. Filtri saab samuti poest soetada, abiks on pädevad müüjad ja auto tehniline pass.

Kui oluline on, et automaatkäigukastiõli oleks autoomanikul olemas?
Tegelikult ei ole see vajalik. Kui käiguvahetus hakkab tõrkuma, siis tuleks võimalusel kontrollida tasapinda, selgitada välja manuaalist, mis õli on ette nähtud ja lisada. Kui see ei paranda/lahenda olukorda, siis saab abi pädevast töökojast.

Milleks tehakse automaatkäigukasti läbipesu?
Autmaatkäigukasti läbipesu tehakse selleks, et saada välja vanaõli jääke, kuna ühe õlivahetusega ei saa kogu süsteemi tühjaks. Ise olen teinud nii, et teostanud õlivahetuse, sõitnud ca 1000 km ja teinud jälle õlivahetuse koos filtriga.
Kui käigukast võetakse lahti ja õnnestub kätte saada kogu vanaõli, siis pole topeltvahetus vajalik.

Uus universaalne automaatkäigukastiõli
ATF_kanistrid

Ühe uudisena on Addinoli sortimenti lisandunud universaalne automaatkäigukastiõli ATF XN. Tegemist on uue generatsiooni tootega, kus ATF XN täidab ja ületab USA ning Euroopa sõiduauto- ja veokitootjate kehtivaid jõudlusnõudeid ja sobib ideaalselt kasutamiseks Jaapani ning Korea sõiduautodes ja kergeveokites, mis esitavad erinõudeid vibratsioonisummutusele. Seetõttu sobib toode ideaalselt nt Mitsubishi, Nissani, Toyota, Subaru, Honda, Kia jne sõidukitele.

Kuna Jaapani ja Korea sõidukite turuosa Euroopas kasvab pidevalt, on uus toode turul väga vajalik ja oodatud. Toote suureks eeliseks on selle universaalsus ning loomulikult ka see, et toode on innovaatiline kõrge jõudlusega määrdeaine.
Selle spetsiaalselt arendatud manusetehnoloogia tagab stabiilselt muutumatu hõõrdeteguri kogu kasutusaja vältel. Nii saavutatakse ka nõutud efektiivne vibratsioonisummutus. Tänu oma suurepärasele vananemiskindlusele ületab õli Jaapani ja Korea käigukastitootjate väga kõrgeid nõudeid määrdeaine kasutuseale.

Automaatkäigukastiõli ATF XN eelised:
– oluliselt parem sõidumugavus;
– pehmem käiguvahetus;
– kütusekulu vähenemine.