Sinu abimees – juhend õlitaseme kontrollimiseks!

7825851_U4cd7o

See, et iga töötav mootor, sealhulgas ka uus mootor „võtab õli“ on täiesti normaalne nähtus. Teatud õlikulu on isegi vajalik, et tagada kolvigrupi normaalne määrimine ning vältida liigset kulumist.

1. Enne õlitaseme kontrollimist seiska auto mootor ja lase sellel mõned minutid seista. Jälgi, et auto asetseks sirgel horisontaalsel pinnal, mitte kaldu.

2. Õlinivoo mõõtmiseks kasutatakse mootori küljes asetsevat õlivarrast. Õlinivoo peab olema alumise ja ülemise piiri vahel (osadel varrastel on ka märgitud nivoo sooja ja külma mootori korral). Lisaks mõõtevardale on paljudel uuematel autodel ka liigmadala nivoo hoiatustuli.

4. Varda välja tõmbamisel ei õnnestu kohe õlinivood mõõta, sest varras on üleni õline ja vajab puhastamist. Teise mõõtmisega peaks, aga juba igati selge olema, kas ja kui palju on vaja orienteeruvalt õli lisada.

6. Kui õlinivoo on alumise märgi lähedal või lausa alla selle, siis on kindlasti vaja õli juurde lisada. Peale valada on soovitav umbes ½ liitri kaupa ja siis nivood (jälle mõne minuti möödudes) uuesti kontrollida.

8. Tuleb jälgida, et õlinivoo ei ületaks ülemist piiri, kuna liigkõrge nivoo korral hakkab õli läbi karterituulutuse sattuma mittesoovitavatesse kohtadesse. Samuti kipub liiga kõrge taseme puhul õli vahtu minema ja õlikulu järsult suurenema.

9. Kui õli on alla miinimumi, siis ei saa õlivõttur õli karterist kätte ja mootor jääb määrimata.

Kontrollige kindlasti õlinivood enne pikemat sõitu ja ca 1000km jooksul korra, kui selgub et mootor võtab õli rohkem, siis kontrollida sagedamini.

Kirjutise autor on Kaido Kööp, kes on Addinoli Kesk- ja Lääne-Eesti müügijuht

Artikkel ilmus ka uudisteportaali Delfi autorubriigis: http://uudised.ekspressauto.ee/news/auto/article.php?id=29742183