Siim Plangi üks hooaeg kahes sarjas on jõudnud poole peale

Siim Plangi koos kaardilugeja Marek Sarapuuga on tänavu ette võtnud kahes sarjas täismahuga osalemise. Lisaks Eesti meistrivõistlustele veel Briti meistrivõistlused, asja teeb keeruliseks ja samas põnevaks see, et mõlemas sarjas on kasutusel erinevad autod. Pool hooaega on selja taga ja see on täpselt paras aeg teha väike vahekokkuvõte.

Alustame Eesti meistrivõistlustega, kus GM Racing meeskonnas sõitvad Siim Plangi ja Marek Sarapuu kihutavad A7 klassis Honda Civic Type-R autoga. Seda, et hooaeg oleks hästi läinud, oleks ilmselgelt vähe öelda. Kui peale auto24 Rally Estoniat on sõidetud neli Eesti meistrivõistluste etappi, on Siim ja Marek kogunud maksimumpunktid, mis tähendab, et võidurõõmu on selles klassis tänavu saanud maitsta ainult nemad. Erinev polnud ka auto24 Rally Estonia, kus peeti maha kõva lahing oma tänavuse kõige kõvema konkurendiga, Martin Kanguriga. Esimese päeva jooksul saadud kaotuse sõitsid Siim ja Marek teise päeva serviseks nulli ja viimasele kolmele katsele mindi samast seisust, mis reedel enne esimest katset. Viimasel kolmel katsel olid kindlamad Siim ja Marek, kes edestasid finisis Martin Kangurit ja Simo Koskineni 9,6 sekundiga.

Plangi_RE11
Pildil: Plangi-Sarapuu auto24 Rally Estonial. Foto: Ray Põder.

Siim Plangi: „Nii põnevat võidusõitu ei mäletagi, tõeline mees-mehe vastu duell. Viimastel katsetel panime ikka kõik välja, mis panna oli. Väga magus võit.“

Briti meistrisarjas, kus Siim ja Marek osalevad Autosport Technology meeskonna Renault Twingo R2 autoga, on nad peale nelja etappi kaheveoliste autode arvestuses teisel kohal. Selles arvestuses on koos nii võimsamad R3 kui R2 autod. Suures plaanis ollakse hooajaga praegusel hetkel rahul, kripeldab vaid neljanda etapi, asfaldil sõidetud Jim Clark International ralli katkestamine.

„Viimasest etapist ja sellel katkestamisest on kahju. See rikkus esmalt ära seisu punktitabelis ja teisalt jäi saamata väärt kogemus asfaldil. Rally Estonial oli näha, et esimesel päeval kaotasime Martinile, kellel selle pinnase peal rohkem kogemust. Tahaks saada hoogu asfaldil suuremaks, õnneks on järgmine Briti etapp Põhja-Iirimaal sõidetav Toddsleap Internatinal Rally samuti asfaldil. Lootus püüda meistritiitlit ka Inglismaalt on nüüd kõvasti kahanenud, sest R3 autode vastu on väga keeruline saada, seda kinnitas ka fakt, et Rally Estonial olime oma Civicuga R2 autodest selgelt üle,“ on Siimu kommentaar hooajale Inglismaal, kus kolm etappi veel sõita.

Siiani on Eesti ja Briti kalendrid klappinud, sõite ühele nädalavahetusele sattunud pole. Kuid Eesti meistrisarja viies etapp Võru ralli ja Briti meistrisarja viies etapp sõidetakse ühel nädalavahetusel, 19.-20. august.

„Tore oleks Võrus kodupubliku ees sõita, kuid hetkel vajame Briti sarjas punkte rohkem. Eestis on edu korralik ja Põhja-Iirimaal sõidetavast asfaldirallist ootame palju just saadava kogemuse osas,“ selgitab Siim miks valik koduse Võru asemel Briti sarja kasuks langes.

Enne seda ootab aga ees raske ja kiire sõit Neste Oil Rally Finlandil, kuhu minnakse Honda Civic Type-R autoga. Soome MM-ralli sõidetakse 28.-30. Juulil Jyväskylä ja Lahti ümbruses.