Päike ja kuumus võivad kahju teha ka teie autole. Otsene päikesevalgus ei kahjusta mitte ainult auto sisepindu, nagu istmeid ja armatuurlauda, vaid ka välispindu ja mootorit. Kuigi meil siin põhjamaises kliimas pole kuumus kuigi sagedane külaline, tuleks siiski selle ohtudest teadlik olla.
Salongi kaitsmine
• Parkige auto varju. See on kõige lihtsam viis kaitsta oma autot. Otsese päikesevalguse vältimine aitab ära hoida kuivamist ja pragude tekkimist. Kui võimalik, siis jätke alati autoaken veidi lahti, et alandada sisetemperatuuri ja ühtlustada õhurõhku.
• Kasutage tuuleklaasil päikesevarju. See on jällegi käepärane ja lihtne viis hoida auto seest jahedam ja vältida päikesekahjustust.
• Puhastage armatuurlauda mikrofiiberlapiga. Sinna kogunenud tolm ja mustus tekitavad väikeseid kriimustusi, mis võivad aja jooksul süveneda.
• Paigaldage istmekatted. Need mitte ainult ei kaitse nahast või kangast istmeid, vaid hoiavad need ka jahedamana.
• Kaitske nahkistmeid, kasutades konditsioneeri. Päike ja kuumus võivad autoistmeid tõsiselt räsida ning igasuguste pragude ja rebendite vältimiseks on hea hoida istmed puhtana ja kasutada spetsiaalset istme konditsioneeri.
Näpunäited välispindade kaitseks
• Peske ja kuivatage autot tihemini. Päike ja kuumus võivad muuta auto värvi tuhmiks ja tekitada pragusid. Sagedane pesemine ja käsitsi kuivatamine aitab eemaldada mustuse ja tolmuosakesed, mis võivad põhjustada mikrokriimustusi ja muuta auto pealispinna tuhmiks.
• Vahatage oma autot. Vahakiht kaitseb auto värvkatet päikese ultraviolettkiirguse eest.
• Kontrollige rehvide rõhku. Kuum sõidutee ja alarõhuga rehvid on ohtlik kombinatsioon, mis võib viia rehvi lõhkemiseni. Isegi uued rehvid võivad igakuiselt rõhku kaotada. Seega on väga oluline kontrollida rehvirõhku just kuumade ilmade ajal. Alati tuleb järgida autotootja soovituslikku rehvirõhku.
Kapoti all
• Jahutussüsteem. Et kaitsta mootorit ülekuumenemise eest, tuleb ennekõike kontrollida, kas see on töökorras. Kui rihmad on kontrollitud ja talvine jahutusvedelik ehk antifriis välja lastud, tuleks see asendada autotootja soovitustele vastava suvise jahutusvedelikuga.
• Ülejäänud töövedelikud. Ülekuumenemise võimalus suureneb oluliselt, kui töövedelike tase on allpool soovitatavat taset. Kontrollige regulaarselt mootoriõli, käigukastiõli ja pidurivedeliku taset.
• Aku. Kõrge temperatuur ja suuremad lisakoormused (näiteks kliimaseadme tihe kasutamine) kiirendavad aku kulumist ja lühendavad selle tööiga. Soovitatav on lasta mehaanikutel aeg-ajalt kontrollida, kas aku ja laadimissüsteem on töökorras.
• Konditsioneer. Jahedus teeb teie olemise sõidu aja mugavamaks, kuid samal ajal hoiatab teid ka võimalike probleemide korral. Kui auto sisetemperatuur pole enam piisavalt jahe, võib külmutusaine ehk külmutusagensi tase kliimaseadmes olla liiga madal.
Allikas: Addinol