Kaido Kööp
Addinol MM OÜ, Lääne- ja Kesk-Eesti müügijuht
Aastate jooksul kogub pidurivedelik endasse niiskust ja saasta, mis halvendab tööomadusi ja korrodeerib torusid/silindreid seestpoolt. Selle tulemusena lakkavad pidurisilindrid töötamast ja vedelik ei kannata enam kuuma ega külma, ning pidurid enam ei pidurda. Pidurivedelikku on soovitatav vahetada 2 kuni 4 aasta tagant.
Tänapäeva uued autod annavad vähesest pidurivedeliku tasemest teada tule süttimisel armatuurlaual, vanadel autodel selline andur sootuks puudub. Pidurivedelikule nagu ka kõikidele teistele autos kasutatavatele vedelikele on kehtestatud kindlad standardid. Pidurivedeliku puhul on selleks USA’s esmaselt kasutusele võetud DOT, täpsemalt kasutatakse DOT 3, DOT 4, DOT 5 ja DOT 5.1 pidurivedelikku.
Pidurisüsteemi vedeliku õigeagne ja süsteemne vahetamine on eluliselt tähtis ja seda ei tohiks alahinnata. Seda on soovitatav kontrollida ja vahetada autoteeniduses, kuid seda saab ka ise vahetada, kui vastavad teadmised olemas. Vahetamise aeg sõltub sellest, kuidas piduriniplid avanevad ja loomulikult vahetaja professionaalsusest (20min…….2 päeva).
Soovitav on eelnevalt automanuaalist uurida, mis pidurivedelik on süsteemis kasutusel, kuna see kindlustab, et ostate ikka samal baasil oleva vedeliku, kuna osad vedelikud ei segune omavahel ja neid ei tohi omavahel ka segada (nt. DOT 4 ja DOT 5 on tehtud teisel baasil ja omavahel ei segune). See võib rikkuda pidurisüsteemi mansetid ja tuua muud kahju.
Kui on näiteks plaanis autoga mägedesse sõita, kus on oht pidurisüsteemi ülekuumenemisele, siis soovitan kasutada kõrgemate temperatuuri taluvustega nt.DOT 5.1 vedelikku.