Priit Rätsep näitas Belgias head kiirust

Läinud nädalavahetusel sõideti maailma ühel kuulsaimal liivarajal Belgias, Lommelis järjekordne motokrossi MM-etapp, kus oli võistlustules ka PMC Addinol Honda Racing sõitja Priit Rätsep.

priit-ratsep -221-foto-gino-maesNädalavahetus algas Priit Rätsepale hästi, kui ta vihmast mudaseks muutunud raskel rajal näitas laupäevasel vabatreeningul kümnendat ja ajatreeningul, kus pandi paika kvalifikasioonisõidu stardijärjekord, 16nda aega. Ka kvalifikatsioon läks Rätsepal hästi, kui ta lõpetas võidukihutamise Tanel Leoki järel 15ndana.

Kahjuks pole aga päevad vennad ja nii hakkas Rätsepal pühapäeva hommikul soojendussõidus tehnika tõrkuma. Esimeses sõidus ei õnnestunud noormehe start kõige paremini ja ta oli avaringi järel 30nda koha piirimail ning sealt hakkas ette poole rühkima. Sõidu lõpuosaks oli ta tõusnud juba punktikoha piirile, kuid siis tuli sõit pooleli jätta. Teine sõit algas aga Rätsepale tunduvalt paremini, kui ta kihutas algusest peale punktisaajate hulgas 17nda koha peal, aga siis tuli kuuendal ringil jälle sõit katkestada ning MM-punktilisa seekord ei tulnud.

“Tundub, et ma lihtsalt ei meeldi Lommeli rajale väga…,” arvas Rätsep, kellel ka mullu sealne etapp ebaõnnestus. “Laupäevane päev sujus väga ilusti ja ootasin pikisilmi finaalsõite. Paraku algasid probleemid juba pühapäeva hommikul, kui vabatrennis tehnika tõrkus, aga selle suutsid mehaanikud ilusti korda saada. Esimese sõidu lõpus tuli aga välja viga, mis on juhtunud ka paljude teiste sõitjatega ekstreemsetes tingimustes. Nimelt tuli üks metallist veetoru mootori küljest lahti ja sama asi juhtus ka teises sõidus, kuna sellele probleemile polnud lihtsalt kiiret lahendust. Mõlemad sõidud olin sunnitud seega katkestama, mis teeb väga kurvaks, kuna mina ise ja ka paljud teised inimesed olid selle võistluse peale palju panustanud. Aga mis sa teed, tehnikasport on vahest selline.”

“Kahjuks seekord võitlesime Lommelis probleemidega. Rasketes tingimustes ilmnes uue mootori juures viga, mida ühe tunniga kohapeal lahendada ei suudetud. Natukene vilets situatsioon, aga midagi pole teha. Mehaanikud said kõvasti tööd teha ja kiitus neile selle eest. Senini on uus mootor toiminud laitmatult, aga Lommel on meie spordi mõistes ülim vastupidavustest nii meestele kui tsiklitele,” rääkis meeskonna juht Juss Laansoo. “Sellel aastal rikkus üllatusmoment aga meie tiimi etapi ära. Nimelt eraldus temperatuuri ja vibratsiooni koostöös veepumba kaane küljest sinna pressitud toru, mis liigub lõdvikusse. Õnneks mehaanikud salvestasid situatsiooni ja päästsid mootori sulamisest.”