Kvaliteetsem mootorrattaõli tagab parema ja ohutuma sõidu

Kevad on käes ja üha enam kostab tänavatelt ja teedelt mootorrataste, baikide, tsiklite ja rollerite mürinat. See annab kinnitust, et mootorrattahooaeg on käes ja käivad viimased ettevalmistused, et oma kaherattaline sõber parimasse sõiduvormi viia. Kevadisel hooldusel on rehvide, pidurite ja värske kütuse kõrval väga oluline roll ka õli- ja õlifiltrivahetusel ning keti määrimisel.

Reeglina vahetatakse kevadel enne hooaega õli ja õlifilter. Vähemalt kord kahe hooaja jooksul oleks hea vahetada jahutus- ja pidurivedelikku. Ärge unustage ka keti määrimist. Neil, kellel jäi sügisel enne mootorratta talvekorterisse panekut õli vahetamata, tuleb nüüd kevadel see töö ilmtingimata ette võtta. Soovitatavalt koos õlifiltri vahetusega.

Mootorrataste määrdeainete valik on lai, kuid alati on soovitatav õli valimisel lähtuda selle manuaalist. Tähtis on jälgida õli viskoossust, mis iseloomustab õli voolavust ja sõltub temperatuurist. Tänapäevased multiviskoossed õlid, nagu näiteks ADDINOL Pole Position SAE 10W-50, on aastaringsed õlid, mis õlitavad kindlalt kõikidel temperatuuridel.

Pole Position mootorrattaõlid

Kui rääkida pisut lähemalt kõrgtehnoloogilisest Pole Positioni õlide sarjast neljataktilistele mootoritele, siis on tegemist innovaatiliste mootoriõlidega, mis täidavad ja ületavad kvaliteediklasside API SM ja JASO MA-2 nõudeid.

Euroopa ja Ameerika mootorrattatootjad nõuavad valdavalt API kvaliteediklassidele vastavate õlide kasutamist. API ehk Ameerika Naftainstituut (American Petroleum Institute) jaotab bensiini- ja diiselmootori- ning transmissiooniõlisid kvaliteediklassidesse, toetudes seejuures rangeimatele katsele. Neljataktiliste mootorite õlidele kehtib S klass, kahetaktiliste mootorite õlidele T klass. Mida kaugemal asub neile lisatav teine täht tähestikus, seda kõrgemaid nõudeid õli täidab. Praegu on neljataktiliste mootoriõlide kõrgeim kvaliteediklass API SN.

640_henri_myndi-foto-rauno_kaisADDINOL Pole Position õlid on Henri Mündi poolt testitud 2014 Kiviõli motokrossi karmides tingimustes. Foto: Rauno Kais

Jaapani mootorrattatootjad nõuavad aga reeglina mootoriõlisid, mis täidavad Jaapani Autostandardite Organisatsiooni (Japan Automobile Standards Organization) kvaliteediklasside nõudeid. JASO kvaliteediklassid jagunevad M grupiks, mis kehtib neljataktiliste mootorite õlidele, ja F grupiks, mis kehtib kahetaktiliste mootorite õlidele. M grupi õlid jagunevad omakorda MA ja MB kategooria õlideks, mis erinevad üksteisest oma hõõrdetegurite poolest märgsiduril. MA kategooria õlisid iseloomustab suur hõõrdetegur. Nende kasutamine ei tekita probleeme kõrge pöördemomendiga ja suhteliselt väikse siduriga mootorites ning nad sobivad ideaalselt märgsiduritele. JASO MA-2 kirjeldab hetkel kõige kõrgemaid nõudeid neljataktilistele mootoriõlidele.

ADDINOLi Pole Positioni sarja õlid ületavad JASO MA-2 nõudeid ja tagavad turvalise määrimise ka sportliku sõidustiili korral ning mootori võimsus avaldub optimaalselt täiel määral. Märgsiduritel puudub libisemise oht.

Tähtis on see, et kõik mootoriosad oleksid kaitstud, kuid samas avalduks mootori võimsus maksimaalselt ning kütusekulu ei suureneks. Kui valiku tegemine osutub endale liiga keeruliseks, aitavad eksperdid kaupluses või maaletooja juures.